Gianni zijn verhaal over zijn vaste aanwerving

 

Hallo, ik ben Gianni 👋🏼 
Misschien kennen jullie mij wel al. Met dit blogbericht neem ik je graag mee in “my journey” tot vaste aanwerving bij Oxida. Je krijgt inzicht in de zoektocht naar mijn job bij Oxida, mijn functie hier en hoe ik de toekomst voor ogen zie.

3 maand geleden startte ik een nieuw hoofdstuk in mijn tot nu toe nog prille leven – een eerste job. Als schoolverlater is het niet altijd even simpel om een idee te hebben welke richting je uit wil na je studies 🤔 
Natuurlijk willen we allemaal een job die ons op het lijf geschreven is. Bij mij was dit niet anders.

Al had ik wel een idee welke richting ik ongeveer uit wou. Ik liep 4 maanden stage, waarbij ik intensief bezig was met Facebook advertenties voor verschillende ondernemingen. Ik was meteen overtuigd van de mogelijkheden dat social media marketing biedt en dus ging ik op zoek naar een gelijkaardige job 🔍 
Makkelijker gezegd dan gedaan.

Tijdens het eindeloos scrollen op verschillende vacaturesites, zag ik de vacature van Oxida als Social Media Consultant. Aha! Een job die mij 100% op het lijf geschreven is.
Ik nam contact op en werd al snel uitgenodigd op een eerste gesprek. Er volgde een tweede gesprek en enkele uren later kreeg ik een telefoontje dat ik mocht starten onder IBO-contract. 😄

Een IBO-contract had helemaal geen invloed op mijn motivatie om mij volledig te smijten in deze functie. Na een aantal weken werd duidelijk dat Naomi en ik op dezelfde lijn zitten qua werk- en denkwijze. Niet onbelangrijk natuurlijk.

Ondanks dat ik geen ervaring had en schoolverlater was kreeg ik toch heel vaak vrijheid en verantwoordelijkheid vanaf het begin. Ik kreeg de kans om zelf ideeën en aanpassingen aan te brengen.

Maar jullie vragen je natuurlijk af wat mijn job als Social Media Consultant inhoudt…

Als Social Media Consultant help ik bedrijven hun online visitekaartje te optimaliseren 👌🏼 
Via Social Media kan je op een efficiënte, maar vooral goedkope manier bepaalde bedrijfsdoelstellingen bereiken. Een voorbeeld van enkele mogelijke doelstellingen:

  • Verhogen naambekendheid
  • Meer websitebezoekers
  • Leads genereren
  • Klantenbinding
  • Aantrekken van nieuwe medewerkers

Omdat dit nog een nieuwe business unit van Oxida is, moeten we natuurlijk nog klanten binnenhalen. Hierdoor moest ik sneller dan verwacht mij ook toespitsen op sales. Zonder ervaring in sales was dit in het begin nog wat met vallen en opstaan, maar door een uitstekende begeleiding door Naomi en Jean-Marc groeide ik zeer snel als verkoper 💪🏼
“Al doende leert men” wordt heel vaak gezegd. Bij deze nogmaals bewezen.

Eenmaal we een akkoord tot samenwerking hebben met een klant kunnen we starten met de uitvoering. Dit houdt het volgende in:

  • Contentcreatie
  • Plaatsen van de berichten op juiste tijdstippen
  • Advertenties uitwerken/instellen
  • Opvolgen van de lopende campagnes
  • Opmaken van een getailleerde rapportage achteraf

Voor B2B bedrijven ligt de focus vooral op employer branding en het boosten van vacatures via advertenties naar de juiste doelgroep.

B2C bedrijven hebben dan weer eerder nood aan naambekendheid, meer websitebezoekers en verhogen van de verkoop.

Ondertussen zijn we 3 maand verder sinds mijn eerste dag bij Oxida en ik kan jullie vertellen dat ik vast aangeworven ben. Dit zorgt natuurlijk voor een enorm positieve boost, waardoor ik mij nog meer wil smijten om bedrijven te helpen met hun digitaal verhaal.

Want dat is ook hoe ik de toekomst voor ogen zie. Door de steeds nieuwe ontwikkelingen in technologie en de opkomst van generatie Z, zal de aanwezigheid van bedrijven op social media onmisbaar worden. Bedrijven die hier reeds al op inspelen zullen altijd een stapje voor hebben op de concurrentie. Natuurlijk is aanwezig zijn niet voldoende… Een goed uitgekiende strategie zorgt er pas voor dat het echt werkt! 😉

Als afsluiter wil ik heel graag Naomi bedanken om mij deze kans te bieden en ik ben er 100% van overtuigd dat we nog mooie projecten zullen realiseren! 🔝