Social Media Consultancy

BOOST YOUR COMPANY IMAGE

In een wereld waarin technologie steeds blijft ontwikkelen en we steeds meer online leven is enkel en alleen een goed werkende website niet meer voldoende.

Een doordachte online strategie is van belang om je bedrijf beter op de kaart te zetten. Daarin is social media onmisbaar. Social media zijn al lang geen trend meer maar een stevige digitale communicatietool voor iedere onderneming.

Jouw plaats op het internet dient om mensen aan te trekken, hen te overtuigen en om te vormen tot klanten.

MEERWAARDE VOOR JE BEDRIJF:

1. Imago

Het imago van je bedrijf is belangrijk om medewerkers en klanten aan te trekken. Door het gebruik van social media kan je het imago van je bedrijf gaan sturen. Je kunt sneller reageren op positieve en negatieve feedback over je diensten en/of producten.  

2. Interactie

De klant verwacht dat je als bedrijf 24/7 klaar voor hen staat wanneer ze dit nodig achten. Via social media is het eenvoudiger om de interactie aan te gaan met potentiële klanten.

3. Naambekendheid

Door het bereik van je merk of product te vergroten, zullen consumenten vaker in contact komen met je bedrijf, jouw merk- of productnaam eerder herkennen en blijft de naam top-of-mind.

4. Verkoopondersteunend

Door de inzet social media leid je meer bezoekers naar je website. Meer websitebezoekers betekent een hogere kans op conversie. Consumenten die merken op social media volgen, kopen die producten vaker en bevelen deze ook regelmatig binnen het eigen netwerk aan.

5. Klantenbinding

Elke interactie die je hebt met een klant op sociale media is een gelegenheid om publiekelijk je klantvriendelijkheid te laten zien en je klantenrelaties te verbeteren.

6. Aantrekken medewerkers

Een beter imago, grotere naamsbekendheid, goede relatie met klanten leiden allemaal tot een hogere instroom van medewerkers. Door het positief beeld die een potentiële medewerker heeft, zal hij sneller geneigd zijn om voor jouw onderneming te werken.

STAPPENPLAN:

1. Analyse

Na een grondige doelgroepenanalyse, krijgen we een diepgaand overzicht welke mensen we willen bereiken. We gaan na wie jouw specifieke doelgroep is, waarin ze geïnteresseerd zijn en op welke kanalen ze het meest online tijd spenderen. Dit doen we a.d.h.v. persona’s.

2. Doelstelling

Daarnaast brengen we de doelstellingen in kaart. Gaan we resoluut voor naamsbekendheid, willen we meer videoweergaven of is het de bedoeling dat we mensen op onze website krijgen om zo conversies te stimuleren?

3. Advertentie

We maken de advertentie op volgens de grafische regels van de kunst. We zorgen voor een aantrekkelijke advertentie, opgemaakt vanuit een strategisch perspectief uiteraard. We plaatsen het bericht online en boosten de post naargelang de afgesproken advertentieperiode.

4. Rapportage

Eenmaal de campagne afgelopen is krijg je een grondig rapport met daarin alle resultaten en inzichten van de campagne.

Social media inzetten om de juiste medewerker aan te trekken & te behouden?

Social media is een krachtige tool om kwalitatieve medewerkers aan te trekken en de huidige medewerkers langer in dienst te houden. Hoe we dit bij Oxida toepassen lees je HIER