Hoe de juiste medewerker aantrekken en behouden?

 

DATA DRIVEN RECRUITMENT

Met behulp van data gedreven strategie bespaar je kosten in je recruitment proces en verkrijg je een kwalitatievere talentpool.   

We bezitten de nodige software programma's en tools die ons meer inzichten verschaffen in de volledige candidate journey. 

Waar zien ze de vacature? Waar solliciteren ze? Dit is waar data driven recruitment om draait.

Hierdoor zijn onze postings zeer effectief omdat wij de kandidaten die aan de criteria voldoen kunnen targetten met onze software. Deze ontvangen via pushing de vacature & blijft door de tracking pixel in zicht van de kandidaat.

Wij kunnen hier ook zien welk gedrag de kandidaat heeft tegenover de vacature - welke call to action deze ondernemen en hen op die manier ook benaderen. 

Dit is van belang om de kandidaat op een zo juist mogelijke manier aan te spreken & de interesses te achterhalen. Vaak doen we dit in combinatie met de juiste employer brand omdat mensen afhaken door "not knowing enough" - het niet kennen van jullie bedrijf / cultuur / expertise.

Aan de hand van al deze data kunnen wij snel inspelen op de nieuwe trends en deze best practices gebruiken in onze strategie. Deze werkwijze geeft een garantie op succes en een zeer juiste talent aquisition. 

Op deze manier trekken wij niet alleen kwalitatieve, maar ook nog steeds werkende kandidaten aan. Wij zorgen voor een optimaal imago van een waardevolle werkgever.

EMPLOYER BRANDING

Social media geeft je de mogelijkheid een inkijkje te geven in je organisatiecultuur. Door als bedrijf content te plaatsen die in lijn is met het gewenste imago en de merkwaarden uitdrukt, kun je de manier waarop de potentiële werknemer je leert kennen positief beïnvloeden.

Het is niet alleen belangrijk voor je toekomstige medewerkers, maar ook voor je huidige medewerkers. Door een hogere employer branding zullen de huidige medewerkers zich langer goed voelen in je bedrijf en op termijn zelfs ambassadeur worden.