Sneller & slimmer rekruteren met de juiste data-inzichten.

De digitale transformatie is ook bij ons een feit.

Traditioneel rekruteren was vroeger meer gebaseerd op intuïtie dan gegevens. Het was een enorm tijdrovend proces om alles te vergaren en te analyseren.

We konden er enkel vanuit gaan dat onze wervingsmethoden effectief waren. Maar tegenwoordig bezitten we software programma’s en tools die ons meer inzichten verschaffen in de volledige candidate journey. (De zoektocht van een kandidaat naar een nieuwe job)

Een bedrijf is 23 keer meer waarschijnlijk om klanten te verkrijgen, 6 keer meer waarschijnlijk om klanten te behouden en 19 keer meer waarschijnlijk om winstgevend te zijn, als het data-gedreven werkt.

UIT DATA KUNNEN WE BIJVOORBEELD DE GEMIDDELDE DUUR BEPALEN OM EEN INGENIEURSPROFIEL AAN TE WERVEN.

Wil je meer weten hoe we jou kunnen helpen met ons data driven recruitment proces.

Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag verder.

Voordelen data driven recruitment

Inzichten krijgen in het recruitment proces

Je vacature gewoon op je website en een jobboard plaatsen, bezorgt je niet veel sollicitanten meer. Dit merkten we reeds zelf. We worden dus verplicht om af te stappen van het buikgevoel en slimmer te recruiten. Dat begint met inzicht te krijgen in het recruitment proces.

Het werkt voorspellend

Via welke kanalen stromen kandidaten binnen? Wat is het effect van een bepaalde campagne? Waar zien ze de vacature? Waar solliciteren ze? Dit is waar data gedreven rekruteren om draait.

Wij beseffen hoe belangrijk het is een antwoord te kennen op deze vragen. Bijkomend gaan we analytics ook vaker voorspellend inzetten. Zo kun je analyseren welk talent je wanneer kan bereiken, of hoe lang het bijvoorbeeld duurt om profiel X aan te werven.

War for talent:

Uiteindelijk draait het erom te weten welke talenten je nodig hebt om vooruit te gaan met je organisatie. Waar kun je deze talenten vinden en hoe kun je die op de juiste manier aanspreken en verleiden? Het belangrijkste blijft het in gesprek gaan, het herkennen van unieke talenten en het onderzoeken van een wederzijdse match.